מחלקת יולדות בארץ

בית חולים הדסה עין כרם

בית חולים הדסה עין כרםבית החולים הדסה עין כרם, חלק מהמרכז הרפואי הדסה, הוא המקום אליו מגיעות רבות מבירת ישראל והסביבה הקרובה ללדת – בשנה נתונה נערכות בבית החולים הזה כ-5,700 לידות. המקום מציע מחלקות שונות ללידה וליולדות, חדרי לידה מאובזרים וכן אפשרות לאשפוז למשך פרקי זמן מסוימים לפני או אחרי הלידה.

אז האם בית החולים הדסה העין כרם הוא המקום בו כדאי שתבחרו לעבור את אחד הרגעים המשמעותיים בחייכם? אתם מוזמנים לקרוא את הסקירה המקיפה הבאה ולהחליט בעצמכם.

חדרי הלידה

בהדסה עין כרם יש שבעה חדרי לידה, כולם פרטיים ומעוצבים בצורה נעימה, ולצד זה מרכז ללידה טבעית הכולל שתי סוויטות מאובזרות, מפוארות ומרווחות פי כמה. החדרים בחדרי הלידה ה"רגילים" כוללים מקלחות ושירותים צמודים, מיטה ייעודית ללידה, כורסא למלווה, עמדה לטיפול ביילוד, כדור פיזיו ועוד. במרכז ללידה טבעית תמצאו אמבטיה ושירותים גדולים, וכמובן שאת האבזור הדרוש לצורך לידה מהסוג הזה.

ניתן לבחור בין מספר סוגי לידות, ובכלל זה לידה טבעית, לידה עם אפידורל (אחוז השימוש באפדירול מעט נמוך ביחס לממוצע הארצי), לידה באמצעות פטידין, שימוש בגז צחוק, כדורים פיזיותרפיים ועוד. לצד זה יש החלטות נוספות שמקבלות הנשים ומשפחותיהן לאורך התהליך, שבית החולים מנסה להתנהל על פיהן. בית החולים מאפשר להסתמך על תוכנית לידה מוכנה מראש, הכוללת התייחסות לשאלות מהותיות דוגמת סוג הלידה, תנוחת הלידה (מלבד לידה על הרצפה) וכן הלאה.

כמו כן הוא בחלק מהסוגיות הוא מגלה גמישות יחסית, לדוגמא מועד האלחוש או החיתוך של חבל הטבור. בית החולים מעניק פיטוצין לצורך כיווץ הרחם בעירוי לכל יולדת ויולדת, כשחתך חיץ ייעשה על פי הצורך בלבד. למעשה, בהשוואה ליתר בתי החולים בישראל שיעור הלידות המבוססות על חתך חיץ בבית החולים הדסה עין כרם הוא הנמוך ביותר. באשר לניטור, הגישה המקובלת היא של ניטור לסירוגין, ולא ניטור רציף, כאשר ניתן להכניס לתמונה מהבחינה הזו מכשיר לניטור אלחוטי (שלא קיים בבתי חולים רבים בישראל).

לפי קברניטי בית החולים, הם מנסים ליצור אווירה שקטה וביתית ככל האפשר, בין השאר באמצעות מוזיקה נעימה, תאורה חלשה או שימוש במים להרגעת הנשים. בית החולים מגלה פתיחות בכמות המלווים שיכולים להיכנס לחדר הלידה, שמספרם יכול להיות שניים אבל גם למעלה מכך (בהתאם לרצון היולדת). בדומה ליתר בתי החולים בבירת ישראל, ובניגוד לרוב בתי החולים במדינה כמכלול, בהדסה עין כרם ניתן לבחור רופא או מרדים בצורה פרטית, אם כי מצוות בית החולים בלבד.

באמצעות המרכז לרפואת האם, ניתן סיוע לאישה ההרה לאתר גורמי סיכון בלידה ולעבור, כמו גם טיפול בסיבוכים השונים של ההריון. במצבים המצריכים ניתוח קיסרי – הנטייה היא להימנע מניתוח כמובן, אלא אם הרופא מחליט על כך – הוא נעשה במרכז הרפואי, כאשר לאחר מכן ההתאוששות של הנשים תהיה מטבע הדברים מעט ארוכה יותר.

מחלקת היולדות והתינוקות של הדסה עין כרם

בית החולים הדסה עין כרם מציע שלוש מחלקות יולדות: שתיים מהן (מחלקת יולדות א' ויולדות ב') מבוססות על שיטת הביות הגמיש, במסגרתה האישה נמצאת עם ילדה ברוב שעות היום, אבל בלילה הוא נמצא בתינוקיה. המחלקה השלישית, יולדות ג', פועלת בשיטת הביות המלא – על פיה האם תהיה ליד התינוק שלה בכל שעות היום ובלילה, מה שאמור לשפר את הקשר הראשוני שנוצר בין האם לתינוק. האמהות הטריות יכולות להכניס במהלך היום את התינוק לתינוקיה, אם כי מטבע הדברים נדרש שהאחות הראשית תדע על כך.

בכל אחד מהמקרים הנוהל הוא להפריד למשך כשעתיים בין האם לבין התינוק, וזאת לצורך בדיקות הרופא. הטיפול באם וביילוד נעשה על ידי אחות מוסמכת, שמעניקה הדרכה וסיוע בנושאים דוגמת הנקה, החתלה, הלבשה וכן הלאה. בבית החולים מרכז הנקה, כאשר ייעוץ בנושא הזה ניתן ללא תשלום במהלך תקופת האשפוז.

סיורים והדרכות

בית החולים הדסה עין כרם מאפשר להיערך ללידה בצורות שונות, כאשר ה"תפריט" כולל קורסים אישיים או קבוצתיים לקראת הלידה, יחד עם מפגשי ריענון לקראת לידות חוזרות. הקורסים עוסקים בנושאים השונים הנוגעים ללידה, דוגמת זיהוי תסמיני הלידה, שלבי הלידה, שיטות יילוד, טיפול ראשוני בתינוק (הנקה, רחצה) ועוד.

לקראת הלידה ניתן לערוך סיור בחדרי הלידה של הדסה עין כרם, הן בעברית והן באנגלית, כאשר הסיור מתקיים נכון לעכשיו ביום שלישי בשעה 16:15. הסיורים מצריכים הרשמה מראש. סיור במרכז ללידה הטבעית יוצא ב-15:30 בימי ג', ובמקרה שלו אין צורך להירשם מבעוד מועד.

ויש גם מלון יולדות

נשים שיולדות בבית החולים הדסה עין כרם (או בכל מקום אחר בישראל) יכולות לשהות במלון היולדות הדסה בייבי, הנמצא בסמוך לבית החולים הדסה עין כרם. הדסה בייבי, חלק ממלון עין כרם, כולל 28 חדרים ליולדות (ארבעה מתוכם סוויטות), ומיועד לתינוקות עד גיל חודש. החדרים כוללים מיטה מתכווננת, כורסת הנקה, שידת החתלה, מקרר, טלוויזיה בכבלים, ספת, מקלחון ישיבה ועוד, כשבסוויטות יש גם מטבחון ופינת אירוח. לצד אלה ניתנים השגחה רפואית צמודה וטיפול מטעם צוות של בית החולים הדסה.

פרטים ליצירת קשר

טלפונים: מחלקת יולדות א': 02-6776497.

מחלקת יולדות ב': 02-5844415.

מחלקת יולדות ג': 02-6776116.

מלון יולדות הדסה בייבי: 02-5698555.

שעות ביקור: במחלקת היולדות ניתן לבקר בשעות 12:30-13:00, 15:30-17:00 או 19:00-20:00. במחלקות היילודים השעות הן 10:00-13:00 או 16:00-20:00. בן הזוג אינו יכול לשהות עם האם במחלקת היולדות בשעות הלילה.

כתובת: בית החולים הדסה עין כרם ממוקם בעין כרם 12000, ירושלים. המחלקות הייעודיות נמצאות בבניין אם וילד במרכז הרפואי, כאשר חדר הלידה הוא בקומה 1- ומחלקת היולדות בחדר הביניים.

בתי חולים נוספים בעיר ירושלים:

בית החולים שערי צדק

בית החולים הדסה הר הצופים

Exit mobile version