בית החולים רמב"ם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בית החולים רמב''ם

בית החולים רמב''םמערך הנשים והיולדות של בית החולים רמב"ם (או בשמו הרשמי: הקריה הרפואית רמב"ם) נחשב לאחד הגדולים במרכז הרפואי, ולאחד החשובים בתחום באזור חיפה והצפון.

תעיד על כך העובדה שבכל שנה מתבצעות בו כ-5,000 לידות, מספר שרק עולה עם הזמן. כוח האדם של בית החולים רמב"ם בתחום כולל כ-40 רופאים, כ-100 אחיות וכן צוות מיומן של מיילדות.

המערך הנמצא בבית החולים למטרה זו מאגד תחתיו את כל הנושאים הקשורים לנשים לפני, במהלך או אחרי לידות, ומציע שירותים בתחומים דוגמת רפואת האם והעובר, הריונות בסיכון גבוהה, בדיקות הריון (למשל אולטרה סאונד), אבחונים טרום לידתיים, רפואת פריון, הפריות חוץ גופניות, אונקו-גינקולוגיה ועוד. הנה כל מה שחשוב שתדעו עליו.

תשתית הלידה של בית החולים רמב"ם

בסך הכול כולל מערך הנשים והיולדות של בית החולים רמב"ם שש יחידות מקצועיות, בהן כ-90 מיטות אשפוז. בבית החולים חדרי לידה המיועדים לטיפול בנשים במהלך הלידה, לבדיקות של נשים שקיבלו הפניה לחדר המיון בתקופת ההריון וכן לנשים הזקוקות לטיפול נמרץ או השגחה צמודה. לצד זה משמשים החדרים כחדרי שהייה או כחדרים לביצוע ניטורים. בבית החולים חדר קבלה עם שתי עמדות, בהן מבוצעות בדיקת מדדים, ניטורים, אולטרה סאונד ועוד.

חדרי הלידה של בית החולים רמב"ם, תשעה במספר,  מאובזרים וחדישים (הם שופצו לאחרונה). יש חדרים בהם המקלחת והשירותים הם בתוך החדר, אבל לא בכולם – מה שמאכזב מעט על רקע השיפוץ הדי נרחב שעבר המקום לאחרונה. האבזור של החדרים כולל מיטה מתכווננת, קשת לשימוש במהלך הצירים, כורסא עבור המלווה, מכשיר טלוויזיה ועוד. החדרים מציעים בחלקם אפשרות לסגור אותם באמצעות דלת או וילון, על פי רצון היולדת. בנוסף, חלק מהחדרים כוללים נוף לים, שיכול לסייע מאד להירגע בימים עמוסים אה. אחד מהחדרים הוא חדר לידה טבעית, בו תמצאו בין היתר גם ג'קוזי. היולדת יכולה להיכנס לחדרים עם עד שני מלווים, כולל דולה.

בית החולים רמב"ם מאפשר לבצע לידות טבעיות או עם התערבות מסוימת: אלחוש אפידורלי, שיכוך כאבים/טשטוש באמצעות פטידין, שימוש בגז צחוק, כדורים פיזיותרפיים ועוד. יש לציין בהקשר הזה שכמות הלידות המערבות אפידורל גבוהה בבית חולים זה ביחס לממוצע הארצי.

בית החולים מציע גמישות יחסית בלידה, עם אפשרות להתאמה שלה לרצון היולדת ולמאפיינים הספציפיים של המקרה. כך למשל הגמישות היא בתנוחת הלידה, במועד האלחוש האפידורלי ועוד.

מנגד, יש נושאים בהם בית החולים רמב"ם גמיש פחות, למשל העובדה שהוא לא מאפשר להשהות את החיתוך של חבל הטבור – חיתוך זה נעשה בין דקה וחצי לשתי דקות מהרגע בו מגיח התינוק לאוויר העולם (מה שכן, אם בן הזוג מעוניין לבצע את החיתוך בעצמו, הוא יכול בדרך כלל).

מדיניות אחרת של בית החולים היא להימנע מביצוע של אפיזיוטומיה, או חתך חיץ, בלידה ראשונה או חוזרת: בפועל, יש בבית החולים שיעור גבוה יחסית של חיתוכים מהסוג הזה. יש במקום מוניטור אלחוטי שמאפשר ניטור, כשהגישה המועדפת היא ניטור לסירוגין במקום ניטור רציף.

מחלקות היולדות

בבית החולים תמצאו מספר אגפים חיוניים עבור נשים, ובכלל זה אגף מיילדות, אגף נשים ועוד. מחלקות היולדות א' וב' מיועדות לנשים לאחר הלידה, כמו גם לנשים בדרגת סיכון גבוהה להריון. במחלקה מתאשפזות נשים במקרים דוגמת צירים מוקדמים, רעלת הריון, יתר לחץ דם, צמיחה תוך רחמית מאוחרת של העובר, דימומים ברחם, הריונות עודפים, מומים עובריים ועוד. גם נשים שסובלות מבעיות אימהיות דוגמת מחלות לב או כליה, בעיות במערכת החיסונית או נשים לאחר לידה נרתיקית או קיסרית מאושפזות במחלקות אלה.

לאחר הלידה יש אופציה לביות מלא ליולדות, אבל גם ביות חלקי או גמיש. לרוב מעבירים את האם למחלקת היולדות שעתיים לאחר הלידה (התינוק מועבר לתינוקיה שעה קודם), כשהמשך המדיניות היא על פי שיטת הביות שנבחרה.

בית החולים רמב"ם מציע חדר אוכל, לצד אפשרות של היולדת לקבל את הארוחות עד למיטתה. שלוש פעמים בשבוע נערכת הדרכה קבוצתית להנקה, אך יולדת יכולה לבקש לקבל הדרכה נקודתית. אחת לשבוע מועברת על ידי פיזיותרפיסטית מוסמכת הדרכה בנושא של חיזוק ושיקום רצפת האגן. הדרכות נוספות הן בנושאים חשובים אחרים, דוגמת בטיחות הילדים.

 סיורים והדרכות

בית החולים רמב"ם מציע את האפשרות המקובלת כיום לערוך סיור בחדר הלידה, כאשר במקרה הזה מתקיים הסיור בשעות הבוקר ביום שישי ב-9:30. הסיורים יוצאים מחדרי הלידה שבקומה השלישית, וניתן פשוט להגיע למקום ולהצטרף אליהם. אופציה אחרת היא להירשם מראש לסיור: מצד אחד מי שעושה זאת צפוי לקבל דיוור מבית החולים, אבל מצד שני מקבלים שובר לחניה ללא תשלום בחניון העירייה (מה שעשוי להיות מתבקש על רקע העובדה שחניון בית החולים החדיש יחסית הוא גם יקר).

בית החולים רמב"ם מאפשר להירשם (בתשלום) לקורס הכנה ללידה, הכולל חמישה מפגשים. הקורס מועבר על ידי מיילדת ורופא מצוות בית החולים, ועוסק בנושאים דוגמת זיהוי תסמיני לידה, שלבי הלידה, אפשרויות ללידה, הנקה, טיפול בתינוק ועוד. בית החולים מציע בתשלום של כמה מאות שקלים אפשרות למפגש עם מיילדת הבקיאה בתחום הרפלקסולוגיה, או בניית תוכנית אישית של לידה עם מיילדת.

פרטים ליצירת קשר

טלפונים: מזכירות מערך נשים ויולדות: 04-7772536.

אגף מיילדות: 1-700-505150.

דלפק אחיות – חדרי לידה: 04-7772221.

שעות ביקור: שעות הביקור בבית החולים רמב"ם רחבות יחסית, כאשר מעבר לשעות המנוחה (14:00-16:00 או 21:00-10:00) ניתן לקבל מבקרים ללא סייג.

כתובת: בית החולים רמב"ם ממוקם ברחוב העלייה השנייה 8 בחיפה. חדרי הלידה ממוקמים בקומה השלישית של הבניין הראשי. מחלקת היולדות או היילודיים נמצאת קומה אחת מעל, באותו בניין.

בתי חולים ומרכזים רפואיים נוספים באזור הצפון:

המרכז הרפואי זיו

מרכז רפואי הכרמל

המרכז הרפואי לגליל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן