השתתפות קופת חולים במלונית

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

השתתפות קופת חולים במלונית

השתתפות קופת חולים במלוניתלידה היא רגע מרגש, אבל לא פשוט מכל הבחינות. מיד לאחר מכן מתחילים חיים חדשים, גם שלכם, ואתם רוצים שנקודת ההתחלה שלכם תהיה טובה ככל האפשר.

זה מתחיל עם הימים הראשונים לאחר הלידה, בהם מנסים להתרגל לשינוי הדרסטי הצפוי בחיים שלכם, להבין מה לעשות ואיך, וכן – גם לנוח או אפילו להתפנק. המלוניות הנמצאות בחלק מבתי החולים בישראל מציעות לכם את זה, עם שהות בת מספר ימים בחדרים מפנקים ומאובזרים היטב, ארוחות עשירות, הדרכות אישיות ועוד.

הבעיה העיקרית, ניחשתם נכון, היא שהמחיר של המלוניות בישראל הוא ממש לא זול ומגיע לאלפי שקלים לשהות. האם ניתן להוזיל את העלויות באמצעות השתתפות של קופת החולים בה מבוטחים בנטל? זו בדיוק השאלה שננסה לענות עליה בשבילכם במאמר הנוכחי ולסייע במערך השיקולים בחירת המלונית.

החדשות הטובות: קופות החולים בהחלט משתתפות בהוצאות

חלק מרכזי בביטוח המשלים של כל אישה צריך להיות נוגע להריון, שכידוע – מגיע לסכומים גבוהים מאד (בלי קשר למלונית). קופות החולים מציעות מסלולים שונים של סיוע כספי, שנוגע לבדיקות שנדרש לבצע בהריון, לסריקות המערכות, לטיפולים שעשויים להידרש וכן הלאה.

התנאים הספציפיים משתנים אצל כל אחת מהיולדות המיועדות, ותלויים גם בשאלה האם זה ההריון הראשון שלה, או שמא היא עברה כבר כמה הריונות. ההליך שנדרש לבצע משתנה בין קופות החולים, אבל לרוב נדרש להמציא חשבונית מס/קבלה עם תאריכי השהיות בלונית, צילום ספח תעודת הזהות של היולדת ודו"ח אשפוז מבית החולים, ולהעביר אותם לקופת החולים.

אם נכנסים לעובי הקורה, אפשר להצביע על מספר סבסודים כלליים של קופות החולים. מומלץ עם זאת שלא להתבסס על המידע באופן מובהק, אלא לראות מה אומרת הפוליסה הספציפית שמחזיקים בה (מה גם שהתנאים בהחלט עשויים להשתנות מפעם לפעם). זה בדיוק מה שנעשה עבורכם כעת.

הסבסוד של קופות החולים – כמה דוגמאות

סקירה של התנאים הנוכחיים של פוליסות הביטוח הרפואי של קופות החולים הגדולות בישראל – קופת חולים לאומית, שירותי בריאות כללית, קופת חולים מאוחדת ומכבי שירותי בריאות – מראה שהכיסוי שניתן עבור שהות במלונית הוא בהחלט ראוי. קופת חולים לאומית מעניק סבסוד על ימי הבראה או החלמה במוסד הבראה או נופש לאחר לידה, אך רק מהילד השלישי ואילך. סכום הסבסוד הנוכחי הוא עד תקרה מקסימלית של 277 ש"ח ליום. ההחזר ניתן עד שלושה ימי אשפוז במקרה של לידה רגילה, או חמישה ימים במקרה של ניתוח קיסרי.

במסגרת ביטוח כללית מושלם ניתן נכון לנקודת הזמן הנוכחית סבסוד על שהות במוסד הבראה או נופש – כולל מלונית בבתי החולים – החל מהילד הרביעי. נדרש האשפוז יתחיל ב-30 הימים שלאחר הלידה, כשהסבסוד הוא על פרק זמן רציף של עד שלושה ימים. הסבסוד הנוכחי הוא של 75% מההוצאה, עד לגובה מקסימלי של 228 ש"ח ליום. לקוחות כללית פלטיניום עשויות לקבל השתתפות בהוצאות עבור המלונית גם בלידות מוקדמות יותר, כאשר במקרה הזה ההחזר הוא של 75% מההוצאה, עד סכום של 304 ש"ח ביום. בכל מקרה ניתן לממש את הסבסוד רק עבור ילד אחד.

בקופת חולים מאוחדת, מקבלים החזר של 75% (עד לגובה של 259 ש"ח ליום) החל מהלידה הראשונה, וזאת למבוטחות מאוחדת שיא. במקרה של מאוחדת עדיף, ההחזר והסכום המקסימלי ליום הם זהים, אך הזכאות היא ליולדות אשר יש להן שלושה ילדים ומעלה, כולל התינוק.

סל ההריון של מכבי שירותי בריאות מקנה החזר על שהות במלונית. עבור הילד הראשון, השני או השלישי מקבלת המבוטחת החזר של 50% מעלות השהות במלונית ללילה, וזאת כחלק מהטבת צ'ק כיסוי הריון ולידה. ההחזר הוא עד תקרה של 2,000 ש"ח להריון, ועד לסך של שלושה הריונות. במקרה של ילד רביעי ואילך, סכום ההחזר עומד נכון לעכשיו על 254 ש"ח ליום. ההחזר ניתן עד חודש ממועד הלידה (חודשיים במקרה של לידה רביעית ואילך), עבור עד שלושה ימי אשפוז.

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן