בית החולים האוניברסיטאי הדסה הר הצופים

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

בית החולים האוניברסיטאי הדסה הר הצופים

בבית החולים האוניברסיטאי הדסה הר הצופים בירושלים פועל כבר שנים אגף למיילדות וגניקולוגיה, ובו מחלקת נשים ויולדות.

בית החולים מבצע אלפי לידות של תושבות ירושלים והסביבה, כשהלידות הן ברמות המורכבות – החל מלידות רגילות ועד לניתוחים קיסריים. כמו כן בית החולים מציע אשפוז לאחר ההריון וכן מטפל בנושאים דוגמת הריונות ברי סיכון או הפריה חוץ גופית. אז מה אתם צריכים לדעת על לידה בבית החולים הדסה הר הצופים?

חדרי הלידה

בית החולים האוניברסיטאי הדסה הר הצופים כולל חדר קבלה ללידה, ובו ארבע עמדות בדיקה מופרדות, מקלחת ושירותים. לצד זה כוללת התשתית שבעה חדרי לידה אישיים, חלקם מרווחים יותר וחלקם פחות. החדרים, בהם מתבצעים כ-5,000 לידות בשנה, לא כוללים מקלחת ושירותים פרטיים, אבל בצמידות לאחד החדרים יש מקלחת. בחדרים עצמם יש כורסא הנפתחת למיטה, טלוויזיה, נגן דיסקים ודלת וילון לשמירה על פרטיות האישה.

צוות בית החולים משתנה לאורך היום והלילה, כאשר לרוב יש חמש מיילדות בשעות הבוקר, ובלילה שלוש מיילדות וכן מיילדת נוספת הנמצאת בכוננות. כמו כן יש מרדים בחדרי הניתוח שעומד לרשות נשים שמעוניינות לבצע אלחוש אפידורלי – העובדות מראות שכשני שליש מהלידות בהדסה הר הצופים נעשות באמצעות אפידורל, נתון הגבוה מהממוצע הארצי. בית החולים מציע אפשרות לבחור רופא או מרדים פרטיים ללידה, מהצוות של בית החולים: מה שלא קיים ברוב בתי החולים בישראל, אבל כן באלה הממוקמים בעיר הבירה שלה.

רצון היולדת ונסיבות הלידה מגדירים את סוגה, כאשר יש לידות טבעיות ולעומתן כאלה שנעשה בהן שימוש באפידורל ובשיטות אחרות להרגעה או להקלה על כאבים: כדורים פיזיותרפיים, שמנים וכן הלאה. במקרים מורכבים של סיבוכים במהלך הלידה מועברת האישה למחלקה להריון בסיכון גבוה, בה מטופלות גם נשים לאחר לידה (בין אם רגילה ובין אם בניתוח קיסרי). יש מספר דברים בעלי סיכון שבהדסה הר הצופים לא מבצעים, ובכלל זה לידה וגינלית לאחר שני ניתוחים קיסריים קודמים, לידה ווגינלית כשהתינוק במצב עכוז ועוד.

היולדת יכולה להיכנס לחדרי הלידה עם שני מלווים, כשיש אפשרות להכניס גם דולה (יש הטוענים ששיתוף הפעולה של הצוות הרפואי עם הדולות לוקח בחסר לעיתים). בית החולים פועל מתוך גישה כללית של למלא את רצונות היולדת, בהנחה שהמצב הרפואי שלה ונסיבות הלידה מאפשרים את זה. היולדת יכולה להרכיב תוכנית לידה אישית, בסיוע של הצוות המקצועי, שכוללת את ההחלטות שהיא מקבלת מבחינת סוג הלידה, תנוחת הלידה, החיתוך של חבל הטבור וכן הלאה.

חיתוך חיץ מבוצע על פי צורך, כאשר שיעור הניתוחים מהסוג הזה נחשב לאחד הנמוכים ביותר שיש בבתי החולים של מדינת ישראל. ניתן לבצע ניטור לסירוגין, שלא מחייב ריתוק למיטה, גם אם מהידוע לנו אין עדיין אמצעים לניטור אלחוטי בבית החולים.

מחלקת היולדות

בסך הכול יש שתי מחלקות יולדות בבית החולים הדסה הר הצופים. מחלקה א' כוללת 13 חדרים שבכל אחד מהם יש שתיים או שלוש מיטות. בשלושה חדרים מתאפשרת מדיניות של ביות, אם כי גם בחדרים אחרים הבקשה לכך עשויה להתקבל. מחלקת יולדות ב' כוללת שמונה חדרים, בשבעה מהם שתיים או שלוש יולדות, ובחדר אחד לא פחות משש מיטות. בסך הכול החדרים במחלקת היולדות של הדסה הר הצופים הם די בסיסיים וקטנים, אבל לכל אחד מהם יש מקלחת ושירותים משלו.

כשעתיים לאחר הלידה מועברת האם הטרייה למחלקת יולדות ותינוקות, כאשר בפרק הזמן הזה יכולה האם לשהות עם התינוק שלה ואף להניק אותו. השיטה המקובלת בבית החולים היא של ביות גמיש, כאשר בדרך כלל האם שוהה עם התינוק במהלך היום, בעוד שבלילה – החל מהשעה חצות ועד לשש בבוקר – הוא מועבר לתינוקיה ומטופל שם.

נשים המעוניינות בכך יכולות לבחור בביות ממלא מעט יותר (אבל עדיין לא מלא לחלוטין), במסגרתו האחיות יעירו אותן במהלך הלילה כדי שיוכלו לבצע את ההנקה בעצמן. בבית החולים נוקטים במדיניות של הנקה טבעית, ללא אי אילו תוספות "מלאכותיות" לתינוק, מתוך הנחה שזה מה שבריא יותר עבור התינוק.

הדרכות וסיורים

במהלך השהות בבית החולים האוניברסיטאי הדסה הר הצופים ניתנות לנשים ולבני זוגן הדרכה מקיפה בכל הנושאים הנוגעים לטיפול בתינוק בימים ובחודשים הראשונים לחייו: הנקה, רחצה וכן הלאה, יחד עם הדרכה על דרכי התאוששות מהלידה עצמה. בית החולים מאפשר הרשמה לקורס הכנה ללידה, שעוסק בנושאים דוגמת תופעות פיזיולוגיות בגוף האישה במהלך ההריון, אנטומיה, פיזיולוגיה ותרגילים חיוניים לגוף האישה, תסמינים המבשרים על הלידה הקרבה, שימוש במשככי כאבים, הנקה נכונה וכן הלאה. הקורס כרוך בתשלום וכולל שבעה מפגשים.

בבית החולים ניתן לקבל הדרכות פרטיות או קבוצתיות בנושאים שונים גם לאחר הלידה. המדיניות של בית החלים היא לא להעסיק יועצת הנקה מוסמכת (אי אפשר גם להיעזר ביועצת הנקה חיצונית), אבל במקום זה לאחיות ניתנת הכשרה בנושא חשוב זה.

בדומה לבתי חולים אחרים, גם בהדסה הר הצופים ניתן להצטרף לסיור בחדרי הלידה – שימו לב שכאן אין צורך לא בתשלום וגם לא בהרשמה מוקדמת. הסיורים מתקיימים מדי יום שני בשעה 16:15.

פרטים ליצירת קשר

טלפונים: מחלקת נשים ויולדות: 02-5844400.

חדר לידה: 02-5844303 או 02-5844304.

יולדות א': 02-5844031.

יולדות ב' והמחלקה לסיבוכי הריון: 02-5844416.

פקס: 02-5814210.

שעות ביקור: בין השעות 11:00-12:00 או 15:30-18:30. בן הזוג של האישה היולדת יכול להימצא במחלקה ללא הגבלה עד השעה 21:00, אבל לא ללון איתה.

כתובת: בית החולים האוניברסיטאי הדסה הר הצופים ממוקם בהר הצופים 1, ירושלים. מחלקת נשים ויולדות ממוקמת בקומה השישית של המבנה. חדרי הניתוח נמצאים בקומה השלישית של המבנה, במרחק מה מאגף היולדות.

בתי חולים נוספים בעיר ירושלים:

בית החולים שערי צדק

בית החולים הדסה עין כרם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן