מלונית – בעד או נגד?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

מלונית - בעד ונגדהשעות והימים שלאחר הלידה צפויים להיות מרגשים, אבל גם לא פשוטים למעבר כלל וכלל. אחת השאלות שמעסיקות את הזוג המאושר הוא היכן להעביר את הימים האלה, כשהאופציה של מלונית עולה תמיד לאוויר העולם.

אירוח במלונית, כידוע, מאפשר ליולדת ולבן זוג להתארח במשך מספר ימים בבית החולים, בתנאי שהות גבוהים יחסית, תוך כדי קרבה לצוות הרפואי, קבלת הנחיות והדרכות ועוד. אבל האם זה בכלל מומלץ או כדאי? המאמר הבא ינסה להכריע בשאלה הזו, לה יש פנים לכאן ולכאן.

היתרונות של מלונית

כפי שרמזנו מעלה, יש מספר מעלות חשובות בשהות במלונית שלאחר הלידה, שמסבירות במידה מסוימת את הפופולאריות של המלוניות. הראשון הוא תנאי האירוח הגבוהים, שמזכירים – כפי שניתן להסיק מהשם – יותר בתי מלון מאשר בתי חולים.

חדרי המלונית המשובחים יותר יהיו מאובזרים היטב, מ-א' ועד ת', ויכללו את כל מה שיש בו צורך לאחר הלידה: מיטות נוחות, מקלחת ושירותים פרטיים, ארוחות עשירות וכן הלאה. פלוס משמעותי אחר של המלונית הוא הפרטיות שהיא מאפשרת. לא רק זה, אלא שבמלונית יכול לשהות גם בן הזוג של האישה היולדת, מה שלא אפשרי במצבים אחרים – הבעל לא יכול לשהות בבתי החולים לאחר הלידה בשעות הלילה, אלא אם בני הזוג מזמינים מלונים.

פלוס אחר של המלוניות הוא ההדרכה והסיוע שיכולה האם הטרייה לקבל במהלך השהות שלה מהצוות של המלונית ובית החולים. גם אם במחלקות יולדות ולאחר הלידה כן מעניקים הדרכות מהסוג הזה, פעמים רבות ההדרכות האלה הן בסיסיות מאד, ולא בהכרח יעניקו לאם את כל הכלים שהיא זקוקה להן בנושאי הנקה, היגיינה, חיתול התינוק וכן הלאה. המלונית מאפשרת לקבל את ההדרכות והסיוע בצורה פרטנית, ומעל הכל אישית.

ומה באשר לחסרונות?

מן העבר השני של המשוואה, ברור שגם למלוניות יש מספר חסרונות שחשוב לשים אליהם לב. ראשית, ואולי מעל הכל, העובדה שהמחיר של השהות בהן עלול להיות גבוה – המחיר ללינה במשך מספר לילות עשוי להגיע לאלפי שקלים, סכום שאף גבוה יותר מרוב בתי המלון ה"רגילים" שאנחנו מכירים.

לא כל זוג לכן יכול להרשות לעצמו שהות במלונית, במיוחד אם לוקחים בחשבון את העובדה שבכל מקרה לאחר הלידה יש הוצאות כספיות בסדר גודל עצום. יש לציין שמחירי השהות במלונית משתנים תמיד, וכן שחלק מבתי החולים מציעים מבצעים מפעם לפעם. לכן אתם יכולים לברר לגבי הסוגיה הזו.

חיסרון אפשרי אחר של המלונית נוגע לכך שהיא מאחרת את ההגעה של הזוג לביתו, מה שבמידה רבה מהווה נקודת ההתחלה האמיתית של החיים ה"חדשים" יותר. יש אנשים שיטענו שהמשפט "אין כמו בבית" נכון גם במקרה של הימים שלאחר הלידה, אפילו יותר מבכל מקום אחר: יכול להיות שהזוג ירצה את הספייס שלו, את הבית החם שהוא רגיל לו וכן הלאה. למרות שההדרכות חשובות, ניתן בחלק מהמקרים לקבל את המידע הזה גם ממקורות אחרים, למשל ההורים, חברות שילדו לאחרונה וכן הלאה.

לסיכום, ניתן לראות שיש דעות לכאן ולכאן, כך שאתם צריכים לקחת בחשבון את השיקולים שלכם והרצונות שלכם.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

9 עזרי בריאות ומוצרים ביתיים לטיפול בכאבים ותופעות לאחר הלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן