עזרי בריאות לטיפול בכאבים ותופעות לאחר הלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

עזרי בריאות לטיפול בכאבים ותופעות לאחר הלידה

אין הרבה חוויות משמעותיות יותר עבור האישה – אבל גם יתר בני המשפחה – מאשר לידה. עד שהרגע המאושר בו יגיח וולד חדש לאוויר העולם יתגשם יש צורך בשורה ארוכה של בדיקות, המלווים בלחצים ובחששות. על בני הזוג לקבל החלטות מגוונות, דוגמת בית החולים בו ילדו או האופן בו יעבירו את הימים הראשונים בסטטוס של "הורים טריים".
אלא שגם לאחר הלידה, האישה עדיין לא יכולה לחזור באופן מלא לתפקוד. לא מדובר כאן רק בדאגה לתינוק החדש, שהוא מרגע זה כל עולמה, אלא גם הכאבים והתופעות הלא נעימות שתוקפים נשים רבות בימים, בשבועות ולפעמים גם בחודשים שאחרי הלידה. על אילו מוצרים ניתן להתבסס כדי לשפר את המצב?

סוגים שונים של כאבים דורשים טיפולים שוניםעזרי בריאות לטיפול בכאבים ותופעות לאחר הלידה

חשוב להדגיש שהתופעה של כאבים לאחר לידה מכניסה אותנו לשדה  שהוא רחב מאוד, למרבה הצער. הכאבים והתופעות הלא נעימות עלולים לתקוף יולדות באזורים שונים ובדרגות עוצמה שהן הכול חוץ מקבועות. גם כאשר הסיבה לכאבים היא טבעית ובלתי נמנעת, יש מה לעשות כדי להפחית אותם.

כאבים ברחם נגרמים לרוב עקב ההתכווצות שלו לאחר הלידה, כאשר הם עלולים להיות מוגברים לאחר לידה טראומטית או מורכבת (בעיקר כאבים באזור החיץ). את הכאבים מהסוג הזה ניתן להפחית באמצעות משככי כאבים סטנדרטיים, אבל גם בדרכים פשוטות דוגמת השמת קומפרסים קרירים על האזור הכואב או שטיפתו במים. כאבים הנגרמים לאחר ניתוח קיסרי, דוגמא נוספת, יכולים להיות מוקטנים באמצעות משככי כאבים, הקפדה על תנועתיות וגם שינויים תזונתיים, לרבות צמצום הצריכה של מאכלים ומשקאות המביאים לגזים.

מוצרים להקלה על המצב

יש הרבה מאוד מוצרים די בסיסיים שאפשר להשתמש בהם לאחר הלידה על מנת להקל על התסמינים הלא נעימים שחווים.

  1. כרית רכה – ישיבה על כרית רכה יכולה לסייע מאוד (בעיקר כאשר הכאבים נובעים מתפרים).
  2. פדים – הפחתת בצקים ונפיחויות – מקור נוסף לכאבים – יכולה להיעשות באמצעות פדים הכוללים מגנזיום.
  3. משחות וקרמים – על גבי האזורים הכואבים ניתן למרוח משחות או קרמים מסוגים שונים. חלק מהמוצרים בקטגוריה הזו פועלים להרגעת בגוף, בעוד אחרים מציעים צד טיפולי: ספריי המכיל סטרואידים לדוגמה.

לכל אלו ניתן להוסיף מכלול רחב של מוצרים ופתרונות משדה הרפואה האלטרנטיבית:

  1. דיקור סיני
  2. טווינא
  3. צמחי מרפא
  4. יוגה

הם רק חלק מהטכניקות הנפוצות כיום להקלה על כאבים בכלל, כולל במקרה של נשים בהריון. לא כל הטיפולים האלה אכן מוכחים באופן מלא מבחינה מחקרית, אבל מנגד תמצאו נשים בכל רחבי העולם שיטענו בפה מלא שהם סייעו לחולל בגוף שלהם שינוי משמעותי.

מכשירים ביתיים להקלה על כאבים

מכשירים טכנולוגיים עשויים אף הם להיכנס לתמונה, וכיום הם ממש לא נחלתם של המכונים המקצועיים בלבד.

  1. מכשירי TENS נחשבים למרכזיים מאוד בקטגוריה הזו. המכשירים מעבירים לאחר חיבור אלקטרודות לגוף פולסים חשמליים אליו, אשר מביאים לחסימת פקודת הכאב במוח, מאיצים את הזרמת הדם לאזורים המטופלים, מרפאים דלקות, מחדשים את הרקמות ובכך משפרים משמעותית את התחושה הכללית. מכשירי הטנס כיום הם קומפקטיים ופשוטים לשימוש, כך שניתן להיעזר בהם במידת הצורך באופן מהיר. אין להם תופעות לוואי משמעותיות ידועות, ומכאן שהם מתאימים גם לנשים לאחר הלידה.
  2. מכשירים מבוססי לייזר הפכו בשנים האחרונות לפתרון נפוץ גם כן. אלו הם מכשירים הפועלים בעוצמה חלשה ביחס למכשירים המקצועיים במכונים, אבל עדיין מסייעים להאצת הריפוי הטבעי של הגוף וחילוף החומרים. מכאן עשוי המשתמש להרגיש שיפור משמעותי ברמת הכאב ועקב כך בתחושה הכללית שלו.

לצפייה במוצרי בריאות שיכולים לעזור לך – merlin.co.il

אולי יעניין אותך גם:

בריחת שתן לאחר לידה – טיפים להתמודדות בריאה

מלונית ליולדת – איזו קופת חולים משתתפת ומעניקה סבסוד?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן