איך תבחרו את מחלקת היולדות?

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

איך תבחרו את מחלקת היולדות?

איך תבחרו את מחלקת היולדות?לידה היא תמיד מאורע מרגש, אבל מלחיץ מאד. עם כל ההתרגשות יש כמעט תמיד חשש שמשהו ישתבש, או שהלידה תעבור בצורה שהיא לא חלקה.

בחירה נכונה של מחלקת יולדות יכולה להקטין את הסבירות לתרחישים האלה עד למינימום האפשרי, וגם להקל עליכם ועל בני המשפחה שלכם. אז מה חשוב שתקחו בחשבון בבחירה של מחלקת יולדות? הנה כמה עצות מועילות בדרך לבחירה הנכונה.

טיב המחלקה

זה לא סוד שמחלקות יולדות נבדלות ביניהן בלא מעט פרמטרים, כולל בדרגת האיכות. יש מחלקות שפשוט טובות ובטוחות יותר ללידה מאחרות, פונקציה של הציוד הרפואי והתשתיות שיש בהן, ההכשרה של הצוות המקצועי, מספר אנשי הצוות (הרצון של רבים הוא ליחס אישי ככל האפשר) וכן הלאה. רבים יעדיפו את המחלקות הגדולות יותר, אליהן מגיעות יותר נשים, עקב המחשבה הדי הגיונית שמחלקות אלה יהיו מנוסות יותר במלאכה.

על כל פנים,  כדי להתרשם מכל אלה ניתן להתבסס על המלצות של מכרים, שילדו לאחרונה, כשחשוב הרבה יותר לערוך סיור בחדר הלידה. רוב המחלקות מאפשרות סיור בתיאום מראש, שיאפשרו ללמוד בהרבה מקרים על הרמה ה"אמיתית" של מחלקת היולדות. מומלץ לתאם מספר סיורים לפחות, הרבה לפני "הדקה ה-90" של ההריון. אם המחלקה כוללת גם מלונית, ואתם מתלבטים אם לשהות בה, חשוב לתאם גם בה סיור.

חשוב לשאול במהלך הסיורים ובפגישות עם אנשי מחלקת היולדות כמה שיותר על התהליך, או אפילו על הגישה הכללית של המחלקה: יש מחלקות שיעדיפו לידות טבעיות ככל האפשר, בעוד אחרות כן ידגלו בהתערבות מסוימת במטרה להקל על היולדת. לכן מומלץ לברר עד כמה המחלקה "גמישה" ומגלה פתיחות לרצונות המשתנים של כל יולדת ויולדת.

העיצוב והאווירה

שאלת העיצוב של המחלקה עולה פעמים רבות, ואין לה למעשה תשובה חד משמעית. יש שיטענו שהעיצוב משפיע על האווירה ולכן על החוויה, ומכאן שהוא צריך להילקח בחשבון. מן העבר השני, אחרים יצביעו על כך שהדבר החשוב העיקרי (או היחידי) הוא שהלידה תעבור בהצלחה, ושגם כך ניתן להפוך חדרי לידה ומחלקות יולדות לידידותיים יותר באמצעות מספר פריטים אישיים.

כמובן שמומלץ לראות עד כמה המחלקה מציעה פרטיות, זאת על רקע העובדה שרוב הנשים יעדיפו כמה שיותר שקט לפני, במהלך וגם אחרי הלידה.

המיקום

המיקום של מחלקת היולדות צריך להילקח אף הוא בחשבון בדרך לבחירה המושכלת. זה מתחיל עם הקרבה של בית החולים לביתה של היולדת העתידית, שרצוי שיהיה במרחק נסיעה סביר מהבית. גם כך הנסיעה לבית החולים היא מלחיצה, כשבלא מעט מקרים נדרש שהיא תיעשה במהירות גבוהה יחסית.

המיקום אף עשוי להקל על בני המשפחה והחברים, שמן הסתם ירצו ללוות את היולדת ולבקר אותה לאחר מכן. בהקשר הזה ניתן לבדוק את שעות הביקור שמציעה המחלקה, שעות שמטבע הדברים יהיו שונות בכל מקרה ומקרה.

 

אולי יעניין אותך לקרוא גם:

9 עזרי בריאות ומוצרים ביתיים לטיפול בכאבים ותופעות לאחר הלידה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן