המרכז הרפואי זיו

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הרפואי זיוהמרכז הרפואי זיו ממוקם בצפת וכולל אגף נשים ויולדות, אליו מגיעות בכל שנה רבות מנשות צפת והסביבה כדי ללדת, לעבור טיפולים לפני הלידה או להתאשפז לאחר מכן – בסך הכול מדובר כאן על אלפי נשים בשנה, מספר שעולה משנה לשנה עם הרחבת השירותים שמספק בית החולים.

המאמר הנוכחי יציג עבורכם את הדברים שחשוב לדעת על תשתיות הלידה של המרכז הרפואי, מה שיאפשר לכם לדעת האם זהו המקום בו תרצו לחוות את הרגע המאושר שלכם.

חדרי הלידה

במרכז הרפואי זיו יש שבעה חדרי לידה, המתחלקים לשני סוגים. החדרים ה"רגילים" – חמישה במספר – כוללים מקלחת ושירותים צמודים, מיטה מתכווננת, כורסא למלווים, פינת תינוק (כולל משקל תינוק), טלוויזיית פלזמה ועוד. שני חדרי הלידה הטבעיים הם משודרגים, כשתוכלו למצוא בהם את כל אלה אבל יותר מכך: בהם גם ג'קוזי, מוניטור אלחוטי תת מימי, כדור פיזיו, סולם שבדי ועוד.

בכל חדרי הלידה במרכז הרפואי זיו מקפידים לסגור את הדלת, מה שלא קיים ברוב מחלקות הלידה בישראל ומאפשר לנשים לקבל שקט וגם לשמור על הפרטיות שלהן. האווירה בחדרים אלה היא די נעימה, בין השאר הודות לעיצוב הפרחוני המאפיין אותם.

אופן הביצוע של כל לידה תלוי במאפייני האישה, ברצונות שלה ובמורכבות המקרה, כאשר החלוקה היא ללידות טבעיות ללא התערבות, ולעומתן לידות בהן מקבלת האם המיועדת אלחוש אפידורל (יש לציין שאחוז הלידות באמצעות אפידורל נמוך כאן משמעותית מהממוצע הארצי), תרופות לשיכוך כאבים או אמצעים אלטרנטיביים אחרים להקלה על התהליך (בעיקר גז צחוק). במידת הצורך נעשים ניתוחים לצורך היילוד, כשהדוגמא המובהקת היא כמובן ניתוח קיסרי. בזיו מעדיפים לא לבצע חתכי חיץ, כשאחוז החתכים נמוך בהרבה מהממוצע הארצי. עם זאת, במידה שהמצב מאפשר זאת, הגישה הכללית בבית החולים היא טבעית יחסית.

צוות הלידה של בית החולים כולל שלוש או ארבע מיילדות, תלוי בשעה ביום, ולצד זה רופא מרדים. בית החולים ידוע ביחס החיובי שלו לדולות – הוא מקבל בברכה דולות חיצוניות, כשמפעם לפעם מגיעות לעשות בו את העבודה גם דולות בהתנדבות או בתקופת ההתמחות שלהן. הצוות במקום מקפיד להיות קשוב לרצונות האישה היולדת, למשל בכל הנוגע לתנוחת הלידה המועדפת על ידיה, זמן חיתוך חבל הטבור וכן הלאה. בית החולים מעניק כברירת מחדל פיטוצין עם תום הלידה לצורך כיווצו של הרחם, כשבאפשרות היולדת להחליט אם היא מעוניינת לקבל אותו בצורה של זריקה או עירוי. מבחינת ניטור, הגישה המקובלת היא ניטור לסירוגין, כשלצורך זה כולל הציוד במחלקה מוניטור אלחוטי.

מחלקת היולדות

מחלקת היולדות של המרכז הרפואי זיו כוללת תריסר חדרים, כל אחד מהם מכיל שלוש מיטות. סדר היום במחלקה הוא קבוע באופן יחסי, ומבוסס על השקמה להנקה (בשעה שהאם הטרייה בוחרת לנכון), ביקור רופא, הדרכות וסדנאות נקודתיות, ארוחות הומתאמות לצרכים התזונתיים של נשים מניקות, ביקור אורחים ועוד.

יש מחלקות ושירותים אבל לא לכל חדר, אלא לכל שני חדרים. פלוס אחר של המחלקה הוא הנוף שלה, הנובע מהמיקום האופטימלי: כל אחד מהחדרים מכיל מרפסת המשקיפה ליופיה של הכנרת. לאחרונה נפתח חדר אוכל חדיש, שמציע את האופציה להזמין ארוחות בדרגת גלאט כשר.

בנוהל המקובל במרכז הרפואי זיו יועברו האישה והתינוק מחדר הלידה למחלקת היולדות לאחר שעתיים, עם אפשרות לכך שלא תהיה הפרדה כלל כבר בשלבים הראשונים שלאחר הלידה. משך האשפוז במחלקה תלוי בסוג הלידה, כאשר לאחר לידה רגילה משוחחרת האישה כ-48 שעות לאחר הלידה, בעוד שבמקרה של ניתוח קיסרי האשפוז הוא למשך 72-96 שעות. היולדת יכולה לבחור בין רמות שונות של ביות, בין אם ביות מלא (התינוק יהיה לידה בכל עת, כולל בלילה) ובין אם ביות חלקי (ביום התינוק יהיה לצד האם, ובלילה יועבר לתינוקיה) ובין אם ביות גמיש. בכל מקרה הגישה היא לבצע את ההנקה על פי הרצונות של התינוק, ולא בשעות קבועות מראש.

במחלקה ניתן סיוע על ידי צוות של אחיות ויועצות הנקה בנושאים שונים. המחלקה כוללת בהקשר הזה חדר הנקה ומשאבת הנקה. ניתן לעבור הדרכות פרטניות בחדר זה או בסמוך למיטת היולדת.

ילדים שנולדו לפני המועד, ילדים שמשקל הגוף שלהם נמוך או כאלה הסובלים מבעיות ייחודיות, מאושפזים במחלקה לטיפול מיוחד בילוד. במרכז הרפואי יש גם מכון לבריאות האישה, ובו ייעוץ גנטי, שירות אורוגינקולוגי, מרפאת צוואר רחם ועריה, מרפאת הריון בסיכון גבוה ומומים ועוד.

סיורים והדרכות

בדומה לרוב בתי החולים בישראל, גם במרכז הרפואי זיו ניתן להירשם לקורס הכנה ללידה, בתשלום. חשוב לשים לב שבהתאם לצביון הדתי של צפת, מדובר כאן בקורסים המיועדים אך ורק לנשים, ללא בני הזוג שלהן. בית החולים מקיים לצד זה קורסים להכנה ללידה ביישובים ובערים הסמוכות לצפת.

הסיורים נעשים בצורה פרטנית, בתיאום מראש אך ללא תשלום. קיימת אפשרות לשלב עם הסיור פגישה עם אחת המיילדות של בית החולים, לצורך קביעת תוכנית הלידה: התנוחה המועדפת, סוג הלידה הרצוי ופרמטרים אחרים שנכנסים לתוך המשוואה. לאחר הלידה ניתן לקבל הדרכות נקודתיות או קבוצתיות בנושאים השונים הנוגעים לתקופה חשובה זו, ולטיפול הראשוני בתינוק.

פרטים ליצירת קשר

טלפונים: מזכירות: 04-6828959.

דלפק אחיות: 04-6828960.

תחנת אחיות: 04-6828960.

חדר רופאים: 04-6828193.

דלפק שירות: 04-6828582.

סיור בחדר הלידה: 04-6828970.

שעות ביקור: אורחים יכולים לבחק במחלקת היולדות של המרכז הרפואי זיו בין השעות 12:00 ל-14:00, או בשעות 16:00-21:00. בן הזוג יכול לשהות ליד האישה ללא הגבלה, למעט בשעות הלילה.

כתובת: המרכז הרפואי זיו ממוקם בדרך הרמב"ם, צפת (מיקוד: 13100. ת.ד: 1008). חדרי הלידה ממוקמים בקומה הרביעית של המבנה.

בתי חולים ומרכזים רפואיים נוספים באזור הצפון:

מרכז רפואי בני ציון

מרכז רפואי הגליל

מרכז רפואי כרמל

 

אולי יעניין אותם גם:

ועדות הפסקת הריון ברחבי הארץ – הרשימה המלאה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן