המרכז הרפואי בני ציון

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הרפואי בני ציוןמחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי בני ציון בחיפה מאגדת בתוכה את השירותים והטיפולים שמעניק המוסד הרפואי לנשים לפני, במהלך או אחרי לידה – זהו לא המוסד הרפואי שמספר הלידות בו הוא הגדול באזור הצפון, אבל עדיין כזה שנערכו בו כ-3,500 לידות מדי שנה.

על היחידות, המחלקות, חדרי הלידה והטיפולים הניתנים במוסד רפואי צפוני חשוב זה במאמר הנוכחי.

המענה של המרכז הרפואי בני ציון ליולדות

לאחר שמגיעים למרכז הרפואי בני ציון – וזה לא ממש פשוט על רקע מצוקת חניה עצומה – נדרש לראות מה הוא מציע לנשים הבאות ללדת. מהבחינה הזו המרכז כולל מספר תשתיות שחשוב להכיר. במחלקת הנשים במרכז מתרכזת הפעילות הקלינית, שבחלקה נוגעת לנשים בתקופת או לקראת ההריון: רפואת נשים כללית, מרפאת צוואר הרחם, יחידת אולטרה סאונד ועוד.

חדרי המיון ליולדות מיועדים לנשים הרות החל מהשבוע ה-24 להריון, הנתקלות בבעיה דחופה בתקופת ההריון. הוא משמש לצד זה למעקב על נשים שרמת הסיכון בהריון שלהן גבוהה, או נשים עם הריון עודף (הריון שמגיע לשבוע ה-41 ומעלה). בחדרי המיון יש מכשירי אולטרה סאונד ומכשירי מוניטור עוברי. כמובן שבמידת הצורך נעשים במרכז טיפולים מורכבים הנוגעים להריון, בעיקר ניתוח קיסרי. באופן כמעט מסורתי היה שיעור הניתוחים הקיסריים בבית חולים זה גבוה בצורה משמעותית מאשר הממוצע הארצי. גם היום מדובר באחוז גבוה יותר, אבל המגמה הכללית בשנים האחרונות היא מגמת ירידה.

במרכז הרפואי של בני ציון יש שבעה חדרי לידה: שישה מתוכם "רגילים" וחדר נוסף מותאם ללידה טבעית. החדרים עצמם הם די פשוטים, כשלא בכולם תמצאו מקלחת ושירותים פרטיים. כל חדר מיועד ליולדת אחת בלבד, והוא כולל כורסא למלווים, טלוויזיה בכבלים וכן הלאה. חדר הלידה הטבעית פתוח ללא תשלום ואינו מצריך הרשמה מראש (קחו בחשבון שהביקוש לחדר הזה גדול). הוא מיועד לנשים שרמת הסיכון שלהן נמוכה במיוחד, וכולל מקלחת ואמבטיה מעט גדולה יותר. במקום יש מסדרות למלווים, שמאפשר להם לעשות את דרכם לחדרי הלידה מבלי להפריע לשאר היולדות או להתנהלות השוטפת של חדרי הלידה. כל יולדת יכולה להיות מלווה בשני מלווים, כולל דולה.

ניתן ללדת בצורה טבעית וגם באמצעות אפידורל (שיעור השימוש באפידורל בבית חולים זה זהה לממוצע הארצי), משככי כאבים (פטידין) או טיפולים אלטרנטיביים: שמנים, טיפולי רפלקסולוגיה, דמיון מודרך, גז צחוק ועוד. המגיעות ללדת בשעות הבוקר יכולות להיעזר ברפלקסולוגית ובמיילדת הפועלות במרכז הרפואי במועדים אלה. בנוסף אליהן כולל הצוות של בית החולים ארבע או חמש מיילדות, תלוי בשעה שמגיעים אליה.

יש גמישות מסוימת בבית החולים, ויכולת להתאים את הלידה לא רק למאפיינים שלה – אלא גם לרצון של היולדת. היא יכולה להגיע עם תוכנית לידה מוכנה, שכוללת התייחסות לשאלות דוגמת תנוחת הלידה הרצויה, סוג הלידה וכן הלאה, וייעשה ניסיון לפעול על פיה. יש נושאים בהם המדיניות של בית החולים היא שמרנית יותר, למשל מצבים של ירידת מים. לאחר הלידה יחשבו אנשי בית החולים האם יינתן פיטוצין, לצורך כיווץ הרחם, וכן באיזו צורה ייתנו אותו. הניטור שמתבצע אינו רציף אלא לסירוגין לרוב, כאשר לצורך זה יש בבית החולים מוניטור אלחוטי.

מחלקת היולדות

לאחר הלידה מועברות הנשים למחלקת היולדות, בה הן שוהות למשך מספר ימים (בהתאם לסוג הלידה – בניתוח קיסרי האשפוז יהיה ארוך יותר מאשר בלידה רגילה). במחלקת זו, בה שתיים עד ארבע נשים בכל חדר, יש חדרי שירותים ומלקחות הצמודים לחדרי הנשים המאושפזות, חדר יום בו ניתן לארח או לחלופין לעבור הדרכות, חדר אוכל בו מוגש תפריט המותאם לצרכי האהות הטריות ועוד.

בבית החולים נהוגה מסגרת של ביות גמיש, על פיה כל אם טרייה יכולה לבחור באיזה אופן היא רוצה שהילד יהיה צמוד אליה לאחר הלידה – החל מביות חלקי ועד לביות מלא. המדיניות המועדפת על ידי צוות בית החולים היא ביות מלא ככל האפשר.במקרה של ניתוח קיסרי, כדי שיהיה אפשר לבחור במסגרת של ביות מלא נדרש מהאישה לדאוג לתמיכה נשים בשני הלילות שלאחר הניתוח. בבית החולים בני ציון אין מלונית.

צוות בית החולים מעניק סיוע נקודתי ומבצע הדרכות בנושאים הנוגעים לטיפול הראשוני בתינוק, למשל משאב לידה, הנקה וכן הלאה. בשעות הבוקר נערכות הדרכות קבוצתיות, כשלצד זה ניתן לפנות לצוות של בית החולים לקבלת הדרכה פרטנית. בבית החולים פחות מעדיפים שימוש ביועצות הנקה חיצוניות. בבית החולים נערך קורס הכנה ללידה, שעוסק בנושאים דוגמת שלבי הלידה, סימנים המבשרים על הלידה, התמודדות עם כאבים, הנקה ועוד. הקורס כרוך בתשלום.

קורסים והדרכות

כמו בתי חולים רבים אחרים, גם המרכז הרפואי בני ציון מציע אופציה להירשם לקורס הכנה ללידה, המועבר דרך מועדון היולדות. ניתן למצוא שני סוגים של קורסים כאלה: הראשון מקיף וכולל שישה מפגשים, בעוד הקורס המקוצר שני מפגשים. יש קורסים ייעודיים לאוכלוסייה החרדתית וכן קורסים נקודתיים בנושאים דוגמת עיסוי תינוקות, התפתחות התינוק ועוד.

הקורסים האלה כבר כוללים בתוכם סיור בחדר הלידה, אם כי כמובן שניתן לעשות את הסיור גם באופן נפרד, בהרשמה מוקדמת וללא תשלום. הסיורים מתקיימים בימי שישי בשעה 11:00, כשסיורים לחדרי הלידה הטבעית יוצאים אחת לשבועיים בצהרי יום רביעי.

פרטים ליצירת קשר

טלפונים: מזכירות נשים: 04-8359366.

מזכירות יולדות: 04-8359007.

מזכירות חדרי לידה: 04-8359598.

תחנת אחיות נשים: 04-8359264.

תחנת אחיות יולדות: 04-8359051.

תחנת אחיות חדר לידה: 04-8359052.

שעות ביקור: שעות הביקור במחלקת יולדות הן בשעות 8:00-13:30, או 16:00-20:30. בן הזוג יכול לשהות עם היולדת מעבר לשעות הביקור, אבל לא בשעות הלילה.

כתובת: המרכז הרפואי בני ציון ממוקם ברחוב אליהו גולומב 47, חיפה. מחלקת נשים ויולדות ממוקמת בקומה השמינית של המרכז (הכניסה לבניין היא דרך הקומה החמישית).

בתי חולים ומרכזים רפואיים נוספים באזור הצפון:

מרכז רפואי הכרמל

מרכז רפואי זיו

בית החולים רמב"ם

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן