המרכז הרפואי לגליל

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הרפואי לגלילהאגף לבריאות האישה של המרכז הרפואי לגליל בנהריה מאגד תחתיו את רוב השירותים הנדרשים לנשים לקראת, במהלך או אחרי לידה, ומכאן שהוא כתובת לגיטימית לנשות הצפון העומדות ללדת – תעיד על כך העובדה שבכל שנה מתבצעות בו כ-5,000 לידות.

אז מה מציע המרכז הרפואי לגליל עבור נשים אלה? אילו מחלקות ושירותים מוצעים בו? ואיך ניתן ליצור קשר עם המחלקות השונות שבבית החולים? על כך ועוד במאמר הבא.

מערך הלידה של המרכז הרפואי לגליל

נשים המגיעות למרכז הרפואי לגליל על מנת ללדת עוברות קודם כל במיון היולדות, בו מתבצעות הבדיקות הראשוניות: בדיקת שתן, בדיקת לחץ דם, הערכת משקל, בדיקה גופנית פנימית ועוד. המיון מורכב משבע מיטות, המאפשרות לביצוע הבדיקות, ולצד זה יחידת השהייה עם מיטות נוספות. כוח האדם של בית החולים תלוי בשעת הלידה, כאשר בשעות הבוקר אמורות להיות זמינות באגפים השונים שבע מיילדות. בסמוך לחדר הלידה נמצא מרדים זמין, שנכנס לתמונה בעיקר בלידות המצריכות אפידורל.

המרכז הרפואי לגליל כולל 12 חדרי לידה, הנמצאים במתחם חדיש יחסית. כל אחד מהחדרים כולל מקלחת ושירותים, מיטה מתכווננת, כורסאות ישיבה, טלוויזיה בכבלים ואף אינטרנט אלחוטי. אחד מבין החדרים הוא חדר לידה טבעי ביתי, הכולל מיטה זוגית ואמבטיה גדולה. ליד חדרי הלידה יש חדר ניתוח שבו ניתן לעבור ניתוחים קיסריים דחופים במצבים המצריכים זאת. הכניסה לחדרי הלידה נעשית דרך מסדרון מלווים (ניתן להכניס מלווה אחד או שני מלווים), וזאת במטרה להביא למינימום הפרעה לנשים היולדות.

הלידה בבית החולים בנהריה אפשרית במספר דרכים, לרבות לידה טבעית, לידה עם אפידורל (שיעור הלידות מהסוג הזה נמוך במקצת ביחס לממוצע הארצי), שיכוך כאבים באמצעות פטידין וכן תכניות אלטרנטיביות: מקלחות ליולדות, כדורי פיזיו, גז צחוק וכן הלאה. שימו לב שאחוז הלידות הנעשות באמצעות ניתוחים קיסריים גבוה בבית החולים לגליל מאשר הממוצע בשאר בתי החולים בישראל. כמו כן, בניגוד לרוב בתי החולים קיימת אפשרות לבצע ניתוחים קיסריים במקרים מסוימים מבלי שיש הנחיה רפואית ספציפית לכך, מה שאולי מסביר את הנתון הקודם.

יש גמישות מסוימת בקבלת ההחלטות, וניסיון ללכת לקראת היולדות במה שניתן: תנוחת הלידה, מועד החיתוך של חבל הטבור ועוד. שיעורי חתכי החיץ הוא לא גבוה, ודומה פחות או יותר לממוצע הארצי. בברירת מחדל מעניקים לאחר הלידה זריקת פיטוצין לצורך כיווצו של הרחם, אם כי נשים שאינן מעוניינות בכך יכולות לסרב. בבית החולים מקבלים בברכה יולדות המגיעות עם תוכנית לידה מסודרת, המוכנת מבעוד מועד באמצעות מיילדת מהצוות של בית החולים.

האגף לבריאות האישה של המרכז הרפואי לגליל כולל מספר מרפאות שעשויות להיות רלוונטיות בהליך הלידה: מרפאת נשים, מרפאת גניקו-אונקולוגית, מרפאה אורוגניקולוגית, מרפאת צוואר הרחם, מכון להפרייה חוץ גופית (IVF) ועוד. במכון הגנטי של בית החולים ניתן לעבור בדיקות שונות הנוגעות לתהליך הלידה, למשל סקירת מערכות, שקיפות עורפית או דיקור מי שפיר.  גישת הניטור השלטת היא ניטור לסירוגין וכזה שלא מצריך שכיבה במיטה (להבדיל מניטור רציף), כאשר יש במחלקה מוניטור אלחוטי שמקל על הבדיקה.

מחלקת יולדות

כשעתיים לאחר הלידה מועברת האם הטרייה לאחת משתי מחלקות היולדות, בהן כ-79 מיטות אשפוז הנחלקות לחדרים בעלי מיטה אחת או שתיים. החדרים כוללים מקלחת, שירותים, מיטה מתכווננת, כורסא, טלוויזיה ועוד. בכל אחד מהמקרים התינוק יקבל את הטיפול הראשוני שלו במחלקת היילודים. ההליך כולל מספר בדיקות שנעשות ממש עם הקבלה למחלקה, למשל לבחינת כיווץ הרחם, הדימום או מצבה הכללי של האישה. היא מקבלת סיוע בפעולות שונות דוגמת ירידה ראשונה מהמיטה או הליכה. כמובן שלאחר לידות מורכבות וניתוחים קיסריים הסיוע שמקבלת האישה היולדת יהיה מקיף עוד יותר.

בבית החולים לגליל נהוגה במידה ראויה לציון שיטת הביות המלא, במסגרתה האם תימצא בסמוך לתינוק שלה הן ביום והן בלילה. ההנקה ש התינוק אפשרית גם בחדר הלידה, כשבהקשר הזה יש לציין שהצוות של בית החולים כולל יועצת הנקה מתנדבת, בימים מסוימים, ולא יועצת הנקה קבועה במקום. הדרכות על הנקה עם זאת ניתן לקבל גם על ידי צוות האחיות של בית החולים.

סיורים והדרכות

בדומה לבתי החולים האחרים המאפשרים לידה, גם במרכז הרפואי לגליל ניתן להירשם לסיור בחדרי הלידה, המיועד ליולדות ולבני הזוג שלהן. הסיורים מתקיימים נכון לעכשיו בימי שלישי בשעה 16:00 או בימי שישי ב-13:00. הסיורים לא כרוכים בתשלום אבל מצריכים הרשמה מראש. יש סיור די ייחודי לזוגות שעתידים לבצע ניתוח קיסרי, שהשתתפות בן הזוג בו היא חובה אם רוצים שהוא ילווה את היולדת במהלך הניתוח.

במרכז הרפואי מתקיים בימי שישי, מהשעה 8:00 עד 14:00, קורס מזורז של הכנה ללידה. הנשים יכולות לקבל הדרכות פרטניות על ידי אחיות, ולקבל הדרכה מיועצת הנקה מוסמכת הפועלת בבית החולים. סביב השעון נעשות הדרכות בנושאי הנקה, הן על ידי צוות מחלקת היולדות והן על ידי צוות התינוקיוה, כאשר ניתן לקבל חוברת בנושא, לצפות בסרט המסביר איך לעשות זאת או לעבור הדרכות קבוציות או פרטניות. הנשים היולדות במרכז הרפואי לגליל יכולות להכין תוכנית לידה כתובה, ולשתף בה את הצוות המקצועי של בית החולים.

פרטים ליצירת קשר

טלפונים: מחלקת יולדות א': 04-9107323.

תינוקיה א': 04-9107376.

מחלקת יולדות ב': 04-9107716.

תינוקיה ב': 04-9107068.

המכון הגנטי: 04-9107493.

פקס: 04-9107472.

שעות ביקור: עבור בן הזוג של היולדת בשעות 8:00-14:00 ו-16:00-22:00. עבור שאר המבקרים בשעות 12:00-14:00 או 16:00-20:00. ביקור רופאים נעשה בין השעות 9:00 ל-11:00, או בשעות 17:00-19:00. קיימת אפשרות לשהות של בן הזוג עם האם גם בשעות הלילה, בקבלת אישור מתאים מהאחות האחראית.

כתובת: המרכז הרפואי לגליל ממוקם  על כביש 89 בנהריה (מיקוד 22100). מערך הלידה ממוקם בבניין החדיש של אגף נשים ויולדות.

בתי חולים ומרכזים רפואיים נוספים באזור הצפון:

בית החולים רמב"ם

מרכז רפואי כרמל

מרכז רפואי זיו

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן