המרכז הרפואי מעייני הישועה

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

המרכז הרפואי מעייני הישועה

לא תמצאו בישראל הרבה מקומות נוחים ללידה מאשר חדרי הלידה של המרכז הרפואי מעייני הישועה בבני ברק.

מחלקות היולדות נחשבת לנוחות ולמאובזרות בכל קנה מידה, בעיקר עם פתיחתה של מחלקת יולדות ג' לאחרונה. זהו גם אחד החדרים המבוקשים והעמוסים ביותר שיש בישראל, כפי שיעיד מספר גבוה מאד של יותר מכ-10,000 לידות הנערכות בבית החולים בכל שנה, מספר שהמגמה שלו היא מגמת גידול.

הנשים המגיעות למרכז הרפואי מעייני הישועה לצורך לידה מצפות לעבור את התהליך בצורה מהירה ובטוחה ככל האפשר, וגם ליהנות מנוחות לכל אורך הדרך – כולל ההתאוששות מהלידה. האם בית החולים מציע עבורן את זה?

מערך הלידה (הרחב) שבמעייני הישועה

מערך הלידה של המרכז הרפואי מעייני הישועה כוללת שלוש מחלקות וכ-50 חדרי אשפוז, שאמורים להציע את תמונת השירותים הרחבה ביותר עבור היולדות. המקום הראשון שהיולדות יגיעו אליו הוא אחד מבין שישה חדרי הקבלה הפרטיים, בהם יבוצעו בדיקות חיוניות (שתן, דם, חום וכן הלאה), בדיקות פנימיות, הערכת משקל וכן הלאה.

באגפי המחלקות השונים תמצאו חדרי הנקה עם משאבות להנקה, פינה לשתייה חמה או קרה ועוד. באזורים החדישים יותר תמצאו חדרים מרווחים פי כמה, עם אבזור מוקפד ומערכות טכנולוגיות מתקדמות, דוגמת מיטות חשמליות. כל אחד מחדרי הלידה כולל שירותים ומקלחת לשימושן של הנשים הנמצאות בהם.

המתחם כולל חדר לשחרור יולדות או לשחרור תינוק, חדר אוכל בו ניתן לשתות משקאות חמים או קרים בכל שעות היממה, עמדת ביטוח לאומי בה מטפלים בסוגיות ה"בירוקרטיות" של הלידה ועוד.

חלק מהלידות במרכז הרפואי מעייני הישועה הן טבעיות לחלוטין, אך במידת הצורך נעשה אלחוש אפידורלי, שימוש בתרופות להקלה על היולדת, ניתוחים חיוניים (נניח ניתוח קיסרי) או שיטות אלטרנטיביות יותר להקלה על היולדות: כדורים פיזיותרפיים למשל. בית החולים מפגין גמישות בחלק מהסוגיות הנוגעות ללידה, למשל עיתוי האלחוש האפידורלי, תנוחת הלידה או המועד הספציפי של חיתוך חבל הטבור. בבית החולים ניתן לבצע ניטור לסירוגין או ניטור מבלי שיש צורך בריתוק היולדת למיטה, גם אם האפשרות לניטור אלחוטי לא קיימת.

ברמה הכללית בית החולים מקבל בחיוב תוכניות לידה, ומציע ליולדות את האפשרות לבחור במיילדת שהן סבורות שמתאימה להן ביותר. בית החולים נוקט במדיניות של מתן פיטוצין לכל יולדת לצורך כיווץ הרחם, כשבאפשרותה של מי שלא מעוניינת בפיטוצין לחתום על סירוב לקבלת הטיפול. כמו כן צוות בית החולים מעדיף להימנע מביצוע של חתך חיץ, שייעשה אך ורק במקרים המחייבים זאת. התוצאה היא שאחוז החיתוכים האלה נמוך ביחס לממוצע הארצי.

הצוות המקצועי

אישה המגיעה ללדת בבית החולים מענייני הישועה יכולה להיות מלווה עם שני אנשים (היולדת יכולה להכניס דולה מטעמה). צוות בית החולים רחב מאד, בהתחשב בכמות הלידות הגבוהה שיש בו, כאשר במשמרת נתונה אמורות להיות שש או שבע מיילדות. לצד זה שני מרדימים זמינים עבור היולדות בכל רגע נתון, בעיקר לביצוע אלחוש אפידורלי – יחד עם זאת חשוב לציין שאחוז האלחושים האפידורליים בבית חולים זה נמוך מהממוצע הארצי.

מכיוון שבית החולים פרטי ניתן לבחור רופא, מרדים או מנתח פרטיים, בין אם מהצוות של בית החולים ובין אם חיצונית לו. בית החולים עובד עם רשימה די מצומצמת אבל קיימת של מיילדות פרטיות, שניתן להיעזר בהן.

הימים שאחרי הלידה

בית החולים מעייני הישועה כולל שתי מחלקות יולדות, אחת מהן בסיסית (יחסית) והשנייה ברמה של מלונית. בדרך כלל נשארת היולדת במחלקות אלה לאשפוז בן שלושה ימים במקרה של לידה רגילה, או חמישה ימים במקרה של ניתוח קיסרי. ההנקה תלויה ברצון האם אבל גם בסוג הלידה, כאשר אחרי ניתוח קיסרי מבצעים את ההנקה אך ורק במחלקה, בעוד שבלידה רגילה ניתן לעשות אותה גם בחדר הלידה. הדגש בכל מקרה הוא על הנקה טבעית, ללא תוספים או תחליפים.

בבית החולים יש את התשתית הדרושה לביות, גם אם אחוז הבקשות מהסוג הזה רחוק מלהיות אינסופי. חלק מהחדרים הם חדרי VIP בהם יכולה היולדת לשהות עם התינוק שלה בחדר כל העת, ולהניק אותו בהתאם לדרישתו ולא על פי לוח הזמנים במחלקת היילודים – מה שמקל במידה מסוימת על האם וגם מחזק את הקשר הראשוני שנוצר בינה לבין התינוק שלה.

סיורים והדרכות

אחת לשבוע (נכון לעכשיו בכל יום שלישי בשעה 20:00) מעבירות מיילדות מהצוות של מעייני הישועה סיור בחדרי הלידה, שלא מצריך תשלום אבל כן הרשמה מראש. במהלך תקופת השהות במקום עובדת במחלקה אחות שהיא יועצת הנקה מורשית, ומספקת את המידע הנדרש בנושא חשוב זה.  בכל מקרה לא צפויה להיות בעיה מהבחינה הזו, כי מדי יום נעשות בבית החולים לאחר הלידה הדרכות בנושא ההנקה, על ידי צוות האחיות שהוכשר לנושא.

הדרכות אחרות ניתן לקבל מצוות האחיות והמתנדבות, בנושאים שונים הנוגעים לטיפול בתינוק בימים ובחודשים שלאחר הלידה, או אפילו ייעוץ בנושאי הריון. ניתן לקבל הדרכה ייחודית ללידות ראשונות וכן הדרכות בנושא הקלה על כאבים לאחר הלידה.

פרטים ליצירת קשר

טלפונים: יולדות א': 03-5771165.

יילודים א': 03-5771118.

פגיה: 03-5771228.

יולדות ב': 03-5771159.

יילודים ב': 03-5771263.

שעות ביקור: ניתן לבקר בשעות מוגדרות בבוקר, אחר הצהריים או בערב, כאשר חלק משעות מיועדות אך ורק לבעלים. ביקור רופאים נעשה מדי בוקר בין השעה 8:00 ל-8:45.

כתובת: המרכז הרפואי מעייני הישועה ממוקם ברחוב הרב פוברסקי 17, בני ברק. מחלקת מיון יולדות נמצאת בקומה השנייה של בית החולים, מחלקות יולדות א', יילודים א', יולדות ג' והפגיה נמצאות בקומה השלישית בעוד מחלקות יולדות ב' ויילודים ב' בקומה מספר חמש.

בתי חולים נוספים באזור גוש דן:

בית החולים וולפסון

המרכז הרפואי אסף הרופא

לקבלת הצעת מחיר שלא תוכלו לסרב כתבו לנו

דילוג לתוכן